Saturday, January 4, 2014

Cebinde Dünyaları Taşımak

Cep telefonlarımızla "her şeyi" yapabiliyor olmamıza bayılıyorum. Benim gibi hayatını pratik yaşamayı tercih eden herkes de eminim bir akıllı telefonla dünyayı cebinde taşıyordur!

Öyle ki, bu blog yazısını da şu an iPhone'umdaki Blogger uygulamasından yazıyorum.



İtiraf ediyorum: uygulama bağımlısıyım! Bu işi de mesleğim haline getirmiş durumdayım (: 

Spotify'da müzik dinlemekten, yemeksepeti'nden yemek sipariş etmeye, sinemalar.com'dan seans/ vizyon filmi bakmaya hatta bilet almaya kadar, yiyip içtiklerimi kaydetmeye, uyku modumu düzenlemeye kadar cep telefonuma teslim olmuş durumdayım. Böyle birbirimizsiz yapamayan bir ikili olduk baya baya. Kanıtı: 👇



Ama en çok fotoğraf filtreleyen, çerçeveleyen, arka planların üzerine fotoğraf kolajlayan, karikatürler yapan, uygulamaları ve en sonunda da instagram'da paylaşmayı seviyorum. 



Bu uğurda profesyonel kameramı dolabın derinliklerinde bıraktim, instagram fotoğrafçısı oldum. 

Pic Collage uygulamasıyla bir sürü fotoğrafı, kendi seçtiğiniz arka plan üzerinde kolajlayabiliyor, içeriğinize uygun etiklerle ( pul, dudak, kokteyl kadehleri, ünlülerin karikatürleri gibi ) süsleyip, metin ekleyebiliyor ve sosyal medyada paylaşabiliyorsunuz.


Collage uygulamasıyla ise birden çok fotoğrafınızı bir çerçevenin içinde farklı boyutlarda yerleştirip kaydedebiliyorsunuz.


Vintage Cam uygulamasi ise, sizlere çektiğiniz bir fotoğrafı farklı farklı filtreleme imkanı sunuyor... Fotoğraf karenizin renklerine uygun bir filtre bulmamak mümkün değil! Effects bandını takip ederseniz göreceksiniz...


Fish Eye uygulamasından bahsetmezsem olmaz... Uygulama telefonunuzun kamerası ile açılıyor ve çekmek istediğiniz kareyi sanki telefonunuzun kamerasında balık gözü lens varmış gibi görüntülüyor. 

Şu an içinde bulunduğum duruma uygun olarak hastalık, yatak ve burun çekme konseptli fish eye fotoğrafımı paylaşıyorum:


Beni mutlu eden değişik uygulamalar keşfettikçe yazmaya devam edeceğim...

Bol fotoğraflı günler!!

No comments:

Post a Comment